Personalenheten

Personalenheten är kommunens centrala personal- och lönefunktion som ansvarar för samordning av personalfrågor och hantering av löneadministration.

Enhetens övergripande mål är att aktivt stötta cheferna inom kommunen i att nå målen i sina verksamheter, i en god personalpolitisk anda.

Personalenheten genomför också olika utbildningsinsatser och utvecklar metoder för att mäta och följa upp verksamheten inom det personalpolitiska området.

Kontakt

Vid frågor: kontakt@ronneby.se

HR-chef
Cecilia Westlund
Telefon: 0457- 61 80 25
cecilia.westlund@ronneby.se

Personalenhetens fyra delmål är:

  • att genomföra olika utbildningsinsatser gentemot chefer och medarbetare inom enhetens olika ämnesområden
  • att verka i kommunens organisation för en attraktiv arbetsgivare
  • att verka i organisationen för en tydlig och lättbegriplig relation mellan arbetsgivare och arbetstagare
  • att utveckla metoder och verktyg för att mäta och följa upp verksamheten inom det personalpolitiska området

Söker du information om allmän personalhandling?

Vil du begära ut allmän personalhandling, t ex offentliga löner?
Använd vår E-tjänst för detta!

Ronneby - E-tjänster - Begäran allmän personalhandling Länk till annan webbplats.