Artikeln publicerades 23 april 2024

Blekinge Live är nu live

Blekinge Live

Blekinge Live är ingången till vad du vill uppleva i Blekinge idag. Genom att klicka på den kommun du önskar besöka får du mer information om vad som händer just där.

Efter Ronneby Lives lansering, för snart tre år sedan, startade drömmen om ett Blekinge Live. När Ronneby kommun erbjöd övriga Blekingekommuner att bli en del av den innovativa lösningen var Olofströms kommun först ut att tacka ja. Blekinge Live resan är nu påbörjad med förhoppningen att övriga kommuner i Blekinge också kommer att anslutas.

Välj den kommun du önskar besöka

Ronneby Live är karttjänsten där du hittar dagens evenemang, badtemperaturer, grillplatser, sport och fritid och mycket mer. Nu har även Olofströms kommun valt att använda sig av samma lösning och resan med Blekinge Live är påbörjad.

Via Blekinge Live kan du klicka på den kommunens Pin som du ska besöka och du kommer då in i respektive kommuns lösning där du får dagsfärsk information.

Den interaktiva karttjänsten Ronneby Live är sedan tidigare unik i sitt slag i Sverige genom att samla all information på ett enda ställe. Lösningen har skapat ett stort engagemang såväl inom kommunen som externt med föreningar och näringsliv.

Flera andra kommuner och privata aktörer i Sverige har bett Ronneby att föreläsa om hur de arbetat fram konceptet som nu även etablerat sig i andra delar av Blekinge.

Blekinge Live nås via https://blekingelive.se Länk till annan webbplats..

Pressträff Blekinge Live

Vill du veta mer?

Kontakta Emma Hessbo, Verksamhetsutvecklare Digitalisering, emma.hessbo@ronneby.se.