Artikeln publicerades 27 januari 2020

Lättare att söka tobakstillstånd i Ronneby kommun

Ronneby kommun erbjuder nu digitala tjänster även inom tobaksområdet – alla som ska söka tobakstillstånd kan nu enkelt logga in med sitt bankID via kommunens nya e-tjänst som kommer göra ansökningsförfarandet snabbare och enklare.

Nu kan alla som ska söka tobakstillstånd enkelt logga in med sitt BankID via kommunernas nya e-tjänst som gör ansökningsförfarandet både snabbare och enklare. Den nya tjänsten är framtagen och testad av Karlskrona kommun som för drygt tre år sedan blev först i landet att lansera e-tjänsten Serverat för restaurangföretagare. Serverat är ett nationellt projekt som syftar till att underlätta för företagare att söka tillstånd samtidigt som kommunens handläggning effektiviseras genom digitala lösningar.

E-tjänsten hittar du i kommunens e-tjänsteportal under rubriken "Näringsliv & arbete" Länk till annan webbplats.