Rapportera brister i tillgänglighet
Upptäcker du brister i tillgänglighet på våra webbplatser vill vi ta del av det så att vi kan åtgärda problemen. Du kan kontakta oss direkt från sidan som har tillgänglighetsproblem, skicka e-post eller ringa till oss.
Skicka feedback direkt från sidan som har problemet
Längst ner på alla sidor finns en funktion som du kan använda för att rapportera problem med en sida. När du klickar på "Ja" eller "Nej" vid frågan "Hjälpte den här sidan dig" får du fram ett formulär som du kan använda för att rapportera både bra och dåliga saker.
Skicka e-post
Från vissa sidor går det inte att skicka feedback direkt från sidan. Då kan du skicka ett mail direkt till oss med beskrivning av problemet istället. Kopiera då adressen till sidan som har problemet och klistra in den i mailet.
Skicka e-post till oss med rapport om brist i tillgänglighet
Ring eller besök oss
Upptäcker du brister i tillgängligheten på våra webbplatser så kan du även ringa till, eller besöka, Medborgarservice. Vi hjälper dig att hitta andra vägar att lösa det som kanske inte gick via hemsidan och rapporterar bristerna till rätt instans.
Kontakta tillsynsmyndigheten
Du kan vända dig till Myndigheten för digital förvaltning om du inte är nöjd med hur vi uppfyller kraven på tillgänglighet.