Här hittar du en utökad lista med Nyheter från startsidan.

• Omsorg & hjälp

Visste du att ...

Visste du att du ska kunna klara dig utan samhällets hjälp i en vecka vid en eventuell kris? Hur gör jag då med maten?

• Bygga, bo & miljö

Asfaltsjustering Angelskogsvägen

Angelskogsväge
    Mellan den 26 juni till den 2 juli kommer ett justeringsarbete göras på gång och cykelbanan på Angelskogsvägen.

Vänortsmöte i Ronneby

Människor som sitter i ett möte
    Ronneby kommun besöks under vecka 26 av ett antal av kommunens vänorter.

• Hållbar utveckling

Tyck till om nya föreskrifter om avfallshantering

Föreskrifter om avfallshantering innehåller bestämmelser om avfallshantering i kommunen. Förslaget reglerar bland annat att fastighetsägare måste sortera avfall enligt specifika riktlinjer och säkerställa tillgänglighet för hämtning. Det reglerar också att kommunen får ta ut avgifter för insamling, transport och behandling av avfall.

Ta en titt på Axplock 2023

Målområden
    Vad betyder siffrorna i årsredovisningen 2023 för medborgarna i vardagen?

• Kommun & politik

Ronneby ledande inom arbetet med ungas fritid och inflytande

Kommunrankningen
    Varje år granskar UNF (Ungdomens Nykterhetsförbund) kommunens arbete med ungas fritid, inflytande och med det ANDT-preventiva arbetet. I år var det särskilt fokus på temat hbtq+ och hur kommunen arbetar med unga hbtq+ personer.

• Omsorg & hjälp

Vi söker årets eldsjäl inom psykisk hälsa

Känner du någon som gjort något bra för andra människors psykiska hälsa i Ronneby? Nu kan du hylla dem genom att nominera dem till Årets eldsjäl!

• Uppleva & göra

Brunnsbadet öppnar på torsdag 6 juni

Hydrohex
    På torsdagen den 6 juni slår Brunnsbadet upp portarna för säsongen. Nytt för i år är att du även kan prova virtuell vattenträning: Hydrohex.

• Uppleva & göra

Ronneby torg blommar upp med sommaraktiviteter

Allsång, schlager och ABBA-feber! Ta med din brasse-stol, slå dig ner och njut. Startskottet för årets SommarTorget går redan den 11 maj med Eurovisionfinal på storbild. SommarTorget är en satsning på gratis aktiviteter och underhållning för alla, på Ronneby Torg från maj till och med augusti. SommarTorget bjuder också flera olika möjligheter för kommunens föreningar att medverka.

• Bygga, bo & miljö

Förskola anlägger ängsmark i samband med Biologiska mångfaldens dag

Gullvivan park
    Parkenheten blev kontaktade av Ulrika Björkblom, Rektor för bland annat Gullvivans förskola i Ronneby kommun. De ville ha hjälp med att anlägga ängsmark på en del av deras skolområde då de hört talas om LONA- grön infrastrukturprojektet, vilket parkenheten med glädje ville uppmuntra.

Prenumerera på våra nyheter

Vill du få e-post när nyheter publiceras på vår startsida kan du välja att prenumerera på dessa genom att fylla i din e-postadress nedan.

Din e-postadress sparas då i den molntjänst vår webbsida lagras på och används till automatiska utskick när sidan uppdateras. Genom att anmäla dig till prenumerationen så samtycker du till att din e-postadress lagras och används för automatiska utskick.

Du kan välja att avsluta prenumerationen när du vill, och e-postadressen tas då bort.