Flytta

Flyttanmälan och Avtal

Här hittar du information som kan vara bra att ha när du ska flytta. Meddela oss gärna i god tid innan du flyttar ut eller in i en bostad.

Flytta ut/in (lägenhet)

När du ska flytta ut eller in i en lägenhet vill vi ha din anmälan till oss senast en vardag innan du vill ha din el från- eller tillkopplad (helgfri vardag). Tänk på att strömmen kan brytas/tillkopplas när som helst mellan kl. 07.00-16.00 den angivna flyttdagen. Om du behöver el under flyttdagen ange då istället dagen efter som brytdatum vid utflytt och dagen innan som tillkopplingsdatum vid inflytt.

För att säga upp eller teckna ett nätavtal gällande lägenhet är du välkommen att ringa vår kundservice på 0457-61 88 15 eller besöka oss på Fridhemsvägen 17 Soft Center, Hus 8, så hjälper vi dig. Det går även bra att maila oss på kundservice@miljoteknik.ronneby.se.

Att tänka på

Vid utflytt

Meddela vilket datum du vill att vi stänger av elen (helgfri vardag) samt din nya adress dit vi kan skicka din slutfaktura.

Vid inflytt

Vi behöver veta ditt namn, person nummer och telefonnummer samt adress och lägenhetsnummer dit du ska flytta (gärna även uppgifter om vem som bodde i bostaden före dig om du känner till det). Meddela oss vilket datum du vill ha elen tillkopplad (helgfri vardag).

Flytta ut (villa/fritidshus)

När du ska flytta ut från din villa/fritidshus anmäler du detta genom att fylla i vår blankett Uppsägning av avtal Pdf, 163.6 kB. Fyll i blanketten (OBS! glöm inte signera) och maila den till kundservice@miljoteknik.ronneby.se eller skicka den med post till:

Ronneby Miljö & Teknik AB
372 80 Ronneby

Om du inte har möjlighet att skriva ut blanketten kan du ringa vår kundservice 0457-61 88 15 eller besöka oss på Fridhemsvägen 17 Soft Center, Hus 8, så hjälper vi dig.

Du kan även logga in på Mina Sidor med ditt Bank-ID eller Lösenord för att göra en flyttanmälan/uppsägning av avtal: Mina sidor Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Blanketten eller anmälan via Mina Sidor ska vara oss tillhanda fem arbetsdagar innan överlåtelsedatum. Tänk på att du och köparen ska vara överens om överlåtelsedatum samt om ev. tid för avläsning av vatten- och fjärrvärmemätare. (OBS! Tid för avläsning behöver ej beställas om det finns en fjärravläst vattenmätare i fastigheten). Tid behöver heller inte beställas för avläsning av elmätare eftersom mätarställningen alltid hämtas hem digitalt.

Flytta in (villa/fritidshus)

När du flyttar in i en villa/fritidshus anmäler du detta genom att fylla i vår blankett Avtal för tjänster Pdf, 141.1 kB, öppnas i nytt fönster. som finns att skriva ut här. Fyll i avtalet och maila det till kundservice@miljoteknik.ronneby.se eller skicka det med post till:

Ronneby Miljö & Teknik AB
372 80 Ronneby

Om du inte har möjlighet att skriva ut blanketten kan du ringa vår kundtjänst 0457-61 88 15 eller besöka oss på Fridhemsvägen 17 Soft Center, Hus 8, så hjälper vi dig.

Du kan även använda vår E-tjänst med ditt Bank-ID för att teckna Avtal för tjänster: E-tjänst Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Blanketten eller anmälan via E-tjänst ska vara oss tillhanda fem arbetsdagar innan tillträdesdag. Tänk på att du och säljaren ska vara överens om tillträdesdag samt ev. tid för avläsning av vatten- och fjärrvärmemätare. (OBS! Tid för avläsning behöver ej beställas om det finns en fjärravläst vattenmätare i fastigheten). Tid behöver heller inte beställas för avläsning av elmätare eftersom mätarställningen alltid hämtas hem digitalt.

Elnätsavtal och elhandelsavtal

När du tecknat ett nätavtal med Ronneby Miljö & Teknik AB blir Enkla Elbolaget, som är vår anvisningsleverantör, din elleverantör fr.o.m. tillträdesdagen om det ej finns avtal med annan leverantör. Som kund har du alltså ett elnätsavtal och ett elhandelsavtal och får en faktura från varje bolag. Tänk på att elnätsavtalet och elhandelsavtalet ska tecknas av samma person.