Artikeln publicerades 1 juni 2026
Välkommen till torgprat i Johannishus
Är du nyfiken på Ronneby kommuns satsningar i Johannishus? På måndag den 8 juni är alla välkomna till torgprat för att ställa frågor och få veta mer om områdets spännande utveckling.

Ronneby kommun bjuder in till ett öppet torgprat i Johannishus, där det händer mycket nu och framöver. Kom och prata om planerna för en ny lokalgata, kommande tomtförsäljning, byggnation av flerbostadshus samt planerna för ett nytt LSS‑boende och en förskola.
Du får träffa projektledare från Ronneby kommuns mark- och exploateringsenhet och från Ronnebyhus.
– Vi vill träffa så många invånare som möjligt och berätta om hur Johannishus utvecklas, säger Linus Olsson, exploateringsingenjör på Ronneby kommun.
Alla är välkomna att titta förbi – oavsett om du har frågor eller bara är nyfiken på allt som händer.
Datum: Måndagen den 8 juni
Tid: Klockan 14.00–17.00
Plats: ICA-parkeringen i Johannishus
